zondag 2 juni 2013

Sofa maken.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Sofa Rose privé suite.


In deze zelf gemaakte sofa, kon ik mijn zelf geprinte stof gebruiken.

                                             


Ik gebruikte dit patroon. En veranderde b.v de poten ....die van de film waren recht.


De Titanic bank

Het hout is geverfd met water-beits.

Voor om de armleuningen gebruik ik een rond stokje, wat ik daarna bekleed.
Ik gebruik zacht balsa hout. Zaag het in vorm.
En schuur het mooi rond op het oog weg.
Ik gebruik haast nooit kussentjes, maar plak alles op het hout.

Ik Knip de stof zo klein mogelijk uit. 

Knip inkepingen, vouw het om en lijm het aan de achterkant vast. Om geen lijm vlekken te krijgen. Op de kopse kanten lijm ik het... wél heel dun ...als de lijm iets droog is plakt het nog wel. Dan blijft het beter op zijn plaats. 


Dit is het eindresultaat, de kussens onder Rose Heb ik gevuld met rijstkorrels.
Dan kan je het poppenlijfje erin drukken. Anders zweeft ze teveel.

8 opmerkingen:

Xandra Dekker zei

Wat een prachtige bank heb je gemaakt Conny. De dame op de bank is ook erg mooi.

Groetjes Xandra

Alexandra zei

Mooie bank!
De hele scene ziet er mooi uit.
Groetjes, Alexandra.

Giac zei

Hallo Connie,
Het is gewoon geweldig. Uw werk is altijd zo nauwkeurig en goed gemaakt.
Dikke knuffel,
giac

Natalia's Fine Needlework zei

That is incredible! Thank you for reproducing the story of Titanic in miniature! Mini hugs, Natalia

Dorien Litjes zei

Dear Conny,
How wonderful. Thanks for sharing how to do!
Hugs Dorien

NELLISART zei

I am eager to start building this couch.... but where is the bottom plate? Am totally in awe with the doll...

Anoniem zei

Prachtig gemaakt.

.Manna j zei

WOW! This miniature scene from Titanic is just gorgeous. I love the sofa and the fabric that you designed yourself, and the Rose doll is beautiful too. She looks just like Kate Winslet when she was in the movie Titanic. You're very talented.