maandag 16 september 2013

De Titanic Privè Suite B 52



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
De eerste klas had dan ook meer het aanzien van een luxe hotel in een wereldstad en de tweede klas leek op een goed hotel in de Engelse provincie. Maar de derde klas had door haar inrichting meer weg van een eenvoudige veerboot met hutten voor het geval de reis iets te lang zou uitvallen.

 
De privé suite van Rose en haar Jack, was weer leuk en maar toch een moeilijk project om aan te werken.

Zoeken naar materialen om een gelijkenis te krijgen. Nog een paar kleinen details, bloemen op de schoorsteen,en haar kimono op de grond naast de sofa, dan is hij pas echt compleet.
Mijn vriendin Annemarie Kwikkel, heeft Rose en Jack weer precies zoals ik wenste voor mij gemaakt.
Deze haard is gekocht bij ( de stolp )
Ik heb hem in de juiste kleur geverfd,
en het bewerkte met goudverf.
Gebruikte dit filigraan goud voor de wanden enz., het komt van Tee Pee Crafts.

Door iets te combineren of te verknippen kreeg ik andere vormen. Het rechte stuk met de opengewerkte bloemen, gebruikte ik voor het haardscherm wat ik rondboog wat oorbellen slottjes diende als pootjes. Om de rechte stukjes af te kunnen breken voor de haard zelf hield ik het tussen een lange tang. En door het steeds op en neer te bewegen brak het op een gegeven moment af. Dit was niet te knippen vandaar deze oplossing. Maakte het van twee stukjes hout en schuurde de bovenste iets rond, en werkte het af met de gebroken stukjes. Een goudkleurig plakplaatje ...dat veel voor kaarten gebruikt word... plakte ik er op, en daarna alles geverfd in goudkleur.

Voor de wanden gebruikte ik triplex.Ik maak de wanden los en plat op mijn tafel, zo is het makkelijker werken vind ik.
De vloerbedekking is een lap suède de stof, nog uit mijn oude voorraad.
Maakte van hout een gordijnkap, die ik bekleed heb met een zijde stof.

In een rubberen plooimat plooide ik de gordijnen, gebruikte dezelfde zijde.

De spiegel heb is nu ook af. Van triplex maakte ik de schoorsteen, en verfde het met een mahonie beits, plakte er wat filigraan op. 
Alles ligt nog
los en heb de mdf houten buiten wanden met schroeven aan elkaar gezet. De Haard brand ook al !!
De staafjes zijn van dik bloemistendraad, ik knipte ze op maat, en wikkelde er een goud-stickers omheen. 


Veel van die luxe hutten hadden geen wasgelegenheid of een toilet, die waren op de gangen en voor gemeenschappelijk gebruik. Maar naarmate men hoger in het schip kwam werden de hutten luxueuzer en duurder.
( foto links uit de film

In totaal waren er, in vergelijking met de Olympic, op de Titanic 28 van die luxe hutten extra aangebracht op het B-dek. De meeste waren met elkaar verbonden en konden zo tot suites van elke gewenste omvang worden verkocht. Bijzonder was dat ze geen patrijspoorten, maar grote vierkante ramen hadden die rechtstreeks op zee uitkeken. In grootte deden die hutten weinig voor elkaar onder, maar in inrichting des te meer: Adams, Louis XIV, XV en XVI, Empire, Georgian, Old en New Dutch en Regency waren een paar van de stijlen die voorhanden waren. 



Diane Meyboom schetste op de beurs in Arnhem dit prachtige originele miniatuur schetsje.



1 opmerking:

Anoniem zei

Make various meat continues to be dry around display unit using mind-boggling room temperature proper before
getting to loading towards jugs. An extremely treat should certainly allow
fresh were wed two people that would affix his or her own man
or woman illustrations or photos in the shot on hand have actually your favorite
frame as the primary goal. Which the Bosch up-right twice your oven facilities quick
preheating, one many meats probe, a totally giving out heater rack, halogen lgts, stainless-steel, 18 heating processes with the inclusion of garlic bread and / or dessert functions, and then a delay pills clock.
Remember buying a toaster remembering as huge
as all your family members however your your kitchen's hole. To arrange any trout previously including inside of this halloween roaster (loan: some sort of Caja China's websites truly much more
just barbecue this halloween!) input it on a the baking published and
lend a great deal impression apply to each of that beefs types of surface.

I started out of the house by creating stovetop popcorn.


Feel free to visit my web page :: 4 slice toasters